zaterdag 11 oktober 2014

Rozenbotteltakken en warme kleuren.


Vandaag een bos Rozenbotteltakken gekocht, ben het nog niet eens of ik ze in deze vaas (kringloopwinkel) laat staan, morgen maar eens in de schuur kijken voor een vaas met brede hals, volgens mij staat het mooier.
Het staat wel erg warm de rood/oranje besjes op de tafel.



Naar de Action om te kijken voor kussen hoesjes in warme tinten en ja hoor...... mooie bruine zachte hoesjes en twee met een lichte zachte maiskleur. 
Ook zag ik nog houten klosjes met 3 meter linnen, leuk om te verwerken in een krans of om een krans mee op te hangen.
Vanaf 1 januari 2015 heeft de Action geen plastic tasjes meer, dit hoorde ik een verkoopster zeggen tegen een klant, de reden.... dat heb ik niet gehoord maar ik hoop dat dit te maken heeft met dat plastic slecht is voor het milieu.
Zelf heb ik altijd een stoffen tas mee als ik boodschappen ga doen en probeer op deze manier een steentje bij te dragen aan een schoon milieu.
Hebben jullie wel eens geprobeerd om met de boodschappen doen of gezellig te winkelen, zonder plastic tasje thuis te komen? Heb laatst aan de manager van de supermarkt gevraagd of er bij de groente afdeling papieren zakken i.p.v. plastic tasjes te leggen.
Nu weet ik dat dit een hele grote omslag zal zijn, maar ik zeg altijd: alles begint bij jezelf en alle kleine beetjes helpen.


Lieve allemaal, mijn fiets is afgelopen vrijdag gestolen, hij stond in de voortuin (pas nieuwe fietstassen gekocht en daarin zat mijn regencape en hoedje) en weg was alles.
Ik was boos en verdrietig tegelijk, waarom kunnen mensen niet van andermans spullen afblijven.
Oh..... wat ben je dan onthand zeg, want alles doe ik op de fiets.
Mijn man en ik hebben samen een paar jaar geleden nieuwe fietsen gekocht en daarbij de fietsen verzekerd maar ik was in de veronderstelling dat de verzekerde perioden al voorbij was.
De aankoopbon kon ik nergens vinden, die had mijn man opgeborgen en nu weet hij niet meer waar die lieverd. Gisteren de hele middag op zoektocht geweest maar helaas nergens te vinden (zal vandaag of morgen wel ergens opduiken). Aangifte gedaan bij de politie en vandaag naar de fietsenwinkel om te kijken voor een andere fiets, misschien een goede tweedehandse.  
Eerst mijn fototoestel stuk en nu mijn fiets gestolen, nou dat hakt er lekker op in.
Samen met de verkoper gekeken naar een andere fiets, nieuw en tweedehands, allemaal behoorlijk aan de prijs. De verkoper zei: ik ga toch nog even de computer raadplegen wanneer de fietsen van u en uw man zijn gekocht..... mevrouw, u bent nog verzekerd tot februari 2015 en over de aankoopbon hoeft u zich geen zorgen te maken die kunnen we hier voor u uitprinten.
Ik snel weer naar huis gefietst (op de fiets van mijn man) om de fietssleutels (erg belangrijk dat je de reserve sleutel erbij hebt voor de verzekering) en het aangifte formulier op te halen, nu wordt alles in orde gemaakt en kan ik als alles goed gaat, kan ik over twee weken een nieuwe fiets kopen.


Heeft alles nog een Happy End.


Een heel fijn weekend!


Lieve groet,


Loes




16 opmerkingen:

  1. Inderdaad als de takken in een vaas staan met een brede hals klopt het helemaal.
    Wat fijn dat je een nieuwe fiets krijgt.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi de rozennobel....en inderdaad zo erg dt ze je fiets hebben gejat...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk hé als mensen niet van je spullen af kunnen blijven. Een paar weken geleden is mijn fiets ook gestolen uit de voortuin. Gewoon op klaarlichte dag.
    Gelukkig ben je nog verzekerd.
    Mooie takken zijn het.. maar inderdaad staan ze in een wat grovere vaas mooier denk ik.
    Liefs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie takken heb je staan. Deze zijn echt fel van kleur. Vallen ze lekker goed op. Ik denk ook dat een grovere vaas nét wat spannender is.
    Bij de Z.eeman krijg je ook al geen plastic tasjes meer. Dus ze zijn op de goede weg. Nu wij nog...(ik heb ook altijd een opgevouwen tasje bij me).
    Vervelend dat je fiets gestolen is. En dat uit je voortuin! Ik kan er ook niet bij dat mensen zoiets lafs kunnen doen. Gelukkig ben je nog verzekerd (hoewel ik denk dat het februari 2015 moet zijn?). Lief van de fietsenhandelaar om je hierbij te helpen. Hopelijk kun je binnenkort weer lekker fietsen. En dan maar telkens binnen zetten. Erg hé, dat je hier steeds rekening mee moet houden. Het onbezorgde is toch weg...
    Nog een fijne zondag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt erg,dat een fiets zelfs niet meer veilig is in je eigen voortuin.
    Maar...er komt dus weer een andere,gelukkig.
    En wat een mooie takken zijn dat.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw takken zijn echt prachtig . Ze vallen mooi op met de donkere achtergrond .
    En het is toch wel erg dat mensen je spullen pikken en dan nog in jouw voortuin .Je moet het maar durven , hopelijk snel een met een happy end.
    Fijne zondag
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé bah je fiets gestolen en ook nog eens uit je eigen voortuin grrr!!! Gelukkig komt het nog goed met de verzekering.
    Je takken zijn erg mooi, geeft zo'n warme sfeer. Ik ga volgende week ook maar eens op zoek naar een paar mooie takken.

    Fijne zondag!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooie takken heb je Loes,
    ik begrijp dat je héél boos bent om je fiets zeker niet leuk als
    iemand zomaar aan je spullen zit, gelukkig komt alles goed met
    de verzekering maar ondertussen is het toch weer wat héén en weer
    geloop !
    fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gatsie, kan er zo slecht tegen als mensen aan andermans spullen zitten....je takken staan super! Ik heb pas geleden een krans gemaakt van rozenbottels...ook erg leuk :)
    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat balen zeg van je fiets, gelukkig dachten ze mee bij de fietsenwinkel en krijg je binnenkort een nieuwe. Je kussenhoesjes en je rozenbotteltakken zijn leuk.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, dat is zo vervelend, ik heb ook al een paar maal een nieuwe fiets mogen uitzoeken vanwege diefstal, maar wat sta je raar te kijken.
    Een poosje geleden stond ik op een klein station zonder toezicht en toen kon ik mijn fiets niet weer vinden. Gezocht en gezocht, stond hij er wel, maar ontdaan dan van de grote fietstassen en regenpak en kleine paraplu. En toe leek die zo anders.Waarschijnlijk drugsgebruikers die het dan verkopen om aan geld te komen.
    Maar gelukkig kun je een nieuwe fiets uitzoeken, maar het zal vast februarie 2015 zijn dat je verzekering afloopt.
    Je takken staan mooi. Ik heb ook al een paar keer gekeken, maar kan alleenkleine takken met dikke bessen krijgen.

    Fijne zondag verder!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n takken staan altijd mooi. Ik denk ook dat ze beter uitkomen in een andere vaas met een ietsje bredere hals....
    Dan sta je even raar te kijken lijkt mij, als je fiets in een keer er niet meer staat....en dan nog wel in je eigen voortuin!
    Gelukkig kan je een andere fiets uitzoeken:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn de takken maar inderdaad wat je zelf ook al dacht het zou mooier uitkomen in een wat bredere vaas. Wat is dat balen je fiets gestolen maar gelukkig was je nog verzekerd, en kun je fijn een andere fiets kopen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig je takken, echt herfst en wat fijn dat je fiets nog is verzekerd. Ik heb eens hetzelfde gehad en mijn fiets was nog 2 weken verzekerd. Een geluk bij een ongeluk! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat je toch nog verzekerd was! En goed dat die verkoper dat voor je heeft nagekeken...voor hetzelfde geld (nee...voor véél meer natuurlijk:-) had je een fiets gekocht zonder dat je wist dat je nog ergens recht op hebt.
    Ik vind je rozenbottel mooi maar ik denk ook dat ze beter in een brede vaas kunnen. Alleen die hele lange gebogen rozenbotteltakken zijn leuk in een kruik model.
    Fijne week.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helaas voor de gedupeerde maar tegenwoordig pikken ze je fiets niet alleen wanneer die ergens op slot staat maar zelfs wanneer je er op zit,en ik ben bang dat het steeds maar erger zal worden.
    Goed dat jij nog verzekering hebt lopen en aanspraak kan maken op nieuwe fiets.
    Je rozenbottel takken horen echt bij de herfst en de een zet ze in slanke vaas en de ander z'n voorkeur gaat uit naar buikig model,smaken verschillen,in mijn interieur zou één tak in slanke vaas niet passen en mijn voorkeur gaat uit naar korte en compacte gebonden boeketten en in dit jaargetijde mogen er zeker ook takjes met vruchtdozen,bottels en bessen tussen zitten.

    Ach, dat gedoe met die plastic zakjes bij de Action,daar moeten ze eerst eens beginnen met het trekken van één lijn wat regeltjes betreft en niet dat elke kassabediende doet wat hij/zij wil,en ik vind het persoonlijk nog al hypocriet van veel winkeliers dat ze geen tasje meer geven aan kassa,hebben ze wel eens rondgekeken wat er aan plastic in hun rekken staat en dan nog maar te zwijgen over de verpakkingen van levensmiddelen en etenswaren en wat te denken over al de producten uit lagelonenlanden(die hier geen grijpstuiver kosten) waar de fabrieken elke dag opnieuw zorgen voor vervuilde uitstoot wat zeer slecht is voor het milieu,al de frutsels van kunststof gemaakt,alle bomen die tegen de vlakte gaan in de regenwouden,vervuiling van oliewinning en de rampen die plaatsvinden bij het verschepen, etc,etc.
    Sommige plastic is slecht wanneer het in het milieu terecht komt maar het produceren van papieren zakken is ook erg milieubelastend en veel duurder.Bij de groenteboer of op de markt kan ik me voorstellen dat je bepaalde aankopen zonder verpakking in je boodschappentas laat leggen,maar wanneer ik bij de super mijn groente en fruit in papieren in plaats van doorzichtig plasticzak heb zitten en ik kom daarmee bij de kassa,klopt het hele systeem niet meer want dan zal de kassiére in elke papieren zak moeten kijken wat er in zit.Oh Loes ik zou wat dit alles betreft wel een boompje op kunnen zetten met jou;-)
    volgens mij is het inmiddels al een klein boompje geworden.

    Maar dit alles wil niet zeggen dat het me koud laat en ik wegkijk van het milieu probleem,idd alle beetjes helpen.

    Ik wens je een fijne dag en lieve groet,
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!