maandag 25 mei 2015

Tuindag!

Vanmiddag heerlijk in de tuin bezig geweest, het was bewolkt dus een perfecte middag om de Buxussen te snoeien. De kabel die je links ziet wordt komende week onder de stenen en de aarde gelegd. In het midden van het pleintje hahaha... staat een stenen console, daarop een oude gietijzeren pot met daarin een Olijfstruik.




Klein, klein kleutertje wat doe je in mijn hof, je plukt er al mijn bloemetjes af en maakt het veel te grof. Dit zong ik vanmiddag onder het snoeien, want Chanel vind het heel interessant om de plantjes uit de aarde te trekken, oftewel van te knabbelen. Ze loopt in een speciaal rompertje zoals men dat noemt, zo kan ze niet bij de hechtingen komen. Ze huppelt de hele dag door de tuin, een teken dat ze weer helemaal de oude aan het worden is.




Wens jullie een hele fijne korte week!


Lieve groet,


Loes




16 opmerkingen:

  1. Wat is deze gietijzeren vaas mooi! Zoiets heb ik ook, maar dan een aantal slagen kleiner. Heerlijk hè, om in de tuin bezig te zijn. Vanmiddag heb ik veel hedera gesnoeid, want dat was de laatste weken hard gegaan.

    Chanel is net als jij gek op tuinieren ;-).

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het weer beter met haar gaat.....ze geniet lekker in de tuin zo te zien.
    En een olijfstruik.....geweldig....! Waar kan je die mooierd kopen.......?
    Super vind ik hem en zeker heel mooi in je franse vaas.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig...een olijfstruik!
    Staat mooi in de gietijzeren vaas!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig de gietijzeren vaas met de olijfstruik er in. Snoeien dat moeten wij ook nog ik zie er altijd een beetje tegenop het is altijd een flinke klus wij hebben veel taxus en beuken en een paar buxus bollen. Maar alles klaar is dan ziet het er wel weer mooi strak uit.

    Fijne week.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig de gietijzeren vaas met de olijfstruik er in. Snoeien dat moeten wij ook nog ik zie er altijd een beetje tegenop het is altijd een flinke klus wij hebben veel taxus en beuken en een paar buxus bollen. Maar alles klaar is dan ziet het er wel weer mooi strak uit.

    Fijne week.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi de pot met olijf erin...en achhhhh Chanel is een schatje....liefs fijne week Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi die olijfstruik zo apart in het midden! Eigenlijk veel mooier als een boompje.
    En Chanel, wat een heerlijke schat. Fijn dat het weer beter met haar gaat.
    Het tuinieren levert weer een mooie tuin op, Loes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh al je buxus'en alweer gesnoeid wat een werk. Wij hebben ze vorig voorjaar helemaal kort gesnoeid zat geen groen meer aan alleen kale stokjes er waren er die dachten dat het nooit meer goed zou komen en moet je het nu zien moeten ook geknipt worden op de juiste lengte dus ze mogen nog ff doorgroeien. En je olijfstruik wat en beauty echt mooi ook de pot waar ie instaat vind ik prachtg. Mooi tuinje hoor, geniet ervan.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij was lekker bezig in goed gezelschap,heel sfeervol die Franse vaas met olijf,past perfect op het pleintje.
    Als het met mijn buxussen zo door gaat hoef ik niks meer te snoeien want de ene na de ander heeft te lijden onder ziekte die helaas niet te bestrijden is:-((
    De bolvormen in pot zijn te vervangen maar de grote in vorm gebrachte buxussen die in de volle grond staan is dat veel moeilijker want het heeft jaren gekost om ze zo te krijgen.

    Fijne week en lieve groet,
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
  10. zelf nem ik vanmiddag ook aan het snoeien geweest bij ons boshuisje. Maar we kregen visite due maen we de klus volgende week wel af. Het was er goed weer voor om te snoeien he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is Chanel toch een schattig hondje.
    En je bent dus weer ijverig geweest.
    Het pleintje met de console en de pot met olijfstruik is
    echt schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig plaatje , het is net of de tuin rond de vaas is ontstaan .
    En wat is Chanel toch een leuk hondje , toch leuk dat ze dezelfde interesse heeft dan haar baasje .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een klus elk jaar weer het snoeien van de buxus. Ik heb het nog steeds uitgesteld, maar het moet gebeuren. De tuin knapt er wel weer meteen van op. Dan kunnen we lekker genieten van het resultaat.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat staat het mooi allemaal! Met als blikvanger je mooie ijzeren vaas met olijfstruik, super.
    Ik heb gisteren ook de buxusbollen gesnoeid, het ideale weer ervoor. Staat meteen weer een stuk strakker.
    Chanel geniet ook met volle teugen van je prachtige tuin! Wat een dotje...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er netjes & gezellig uit, weet gelijk wat me te doen staat! :)
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn dat deze klus weer geklaard is, ik zie op verschillende blogs dat de buxus al gesnoeid is, ik moet nu dus toch ook maar echt eens een begin gaan maken! Nog even een paar blogs lezen en dan aan de slag;)
    Fijn dat het met Chanel de goede kant weer opgaat!

    Fijne dag,
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!