vrijdag 9 januari 2015

Oude paspop.



Al een tijdje was ik op zoek naar een oude paspop, een paspop waar alles nog op en aanzat en de tand des tijds goed zichtbaar was.
Her en der gekeken maar de één miste het houten armstuk of de knop bovenop, of de poot was stuk of hoorde er niet bij. Totdat ik bij Pauline van de 'Brocante Meuk' deze beauty zag staan, met alles erop en eraan en in prachtige oude sleetse kleuren, zelfs de knop van de standaard werkt nog.
In andere woorden, de paspop is gewoon super!


Hij staat prachtig tussen de twee oude louvre deuren in, of ze ervoor gemaakt zijn.
Dit vind ik nu zo mooi, de kleur wit, met oud hout en zwarte accenten en daarbij de natuurlijke stof linnen, oude potten en flessen, houten kisten enz..




Na alle drukte van de feestdagen is er weer rust gekomen in huize Louise.
Gisteren weer begonnen met schilderen en.... met mijn goede voornemen om het huis te ontdoen van teveel spullen en kleren. Klinkt een beetje dubbel na het showen van de paspop, maar het gaat om de kleine spullen die weinig of geen nut hebben of alleen maar heen en weer geschoven moeten worden met de schoonmaak.
Er staan al 4 zakken met kleding en linnengoed en twee dozen met klein spul klaar voor de kringloopwinkel. Op naar de volgende kamer en zo werk ik van boven naar beneden.
De slaapkamer ziet er weer rustig uit en de paar spullen die er staan komen nu veel beter tot hun recht.

Met onze kleine Chanel gaat het prima, een jongedame met vele streken, ze houd mij in ieder geval goed bezig. Het is zo mooi om te zien hoe ze bij ons thuis al haar plekje heeft gevonden en zo heerlijk als ze avonds naast mij ligt op de bank op haar dekentje. 
Na anderhalve week kan ik haar al niet meer wegdenken uit ons leven.

Lieve allemaal, hebben jullie ook goede voornemens voor het nieuwe jaar?


Heel fijn weekend!


Lieve groet,


Loes




16 opmerkingen:

  1. Ja Louise ben ook eindelijk begonnen, aan wat al zoooooo lang een goed voornemen is...ook opruimen...maar pfff het kost me wel heel veel moeite hoor...maar doe elke dag een beetje, en dat moet te doen zijn...
    Wat een prachtige paspop heb je gevonden, staat zeker mooi zo tussen de 2 louvre deuren in, staat bij mij ook boven aan m'n verlanglijstje, maar aangezien de prijs de laatste jaren ervan heel erg gestegen is, moet ik voorlopig eerst nog maar verder sparen!

    Geniet van het weekend...en de kleine Chanel...echt zo'n dotje om te zien!!!
    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi,zo´n oude paspop.
    Die hoop ik ook eens eentje te vinden.

    Ik wens je een heel fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is dat als je eindelijk je voorwerp vindt waar je al een tijdlang naar op zoek was. Een prachtige paspop Loes, die daar ook een mooi plekje heeft gekregen.
    Fijn dat het met Chanel zo goed gaat, ik hoop dat je veel plezier van haar hebt.
    Ik wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooierd zeg.....prachtig...!!!..ze komt bij ons gastverkoper zijn zo blij mee....,!...liefs fijn weekend x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes, wat leuk dat je zo blij bent met de paspop, hij is inderdaad ook zo mooi en staat prachtig bij je. Het is inderdaad wel een uitgave maar ook een prachtige blikvanger. Zelf hou ik ook zo van het sleetse, maar inderdaad wel compleet. Loes heel veel genieten van de paspop, hij komt vast nog wel eens terug op je blog. Storm heeft verschrikkelijk staan te blaffen in het begin, iedere keer dacht hij dat er iemand in de kamer stond. Chanel heeft zich vast heel goed gedragen, een dikke knuffel voor Chanel, en een fijn geniet weekend, Pauline (Brocantemeuk)

    http://www.brocantemeuk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt een hele mooie en een hele oude...precies wat je zocht. Ze staat er prachtig, zo tussen de luiken.

    Leuk dat Chanel al zo lekker mee draait. We hadden vroeger nog wel eens een logeerhondje, dat was ook zo'n schatje. We vonden het altijd leuk dat hij kwam. Helaas leeft hij niet meer.

    Geniet maar lekker van je mooie paspop en je lieve Chanel!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vondst deze paspop, een juweeltje. Heerlijk sleets en het combineert heel mooi bij je luiken. Ik hou ook zo van die sfeer met de kleuren wit, creme en zwart. Vooral het zwarte komt nu steeds meer bij ons binnen.
    Heerlijk dat opruimen op z'n tijd. Maakt niet alleen je huis leger ( probeer ik ook steeds) maar ook je hoofd. En de kringloop is er blij mee...
    Geef Chanel maar even een lekker aai over haar bolleke. Ze boft toch maar om bij jullie terecht te komen, lekker op een dekentje naast het baasje...terwijl het buiten hondenweer is (hier komt het met bakken naar onder).
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja....dat is een mooie! en wat staat het mooi met die luiken!

    Wat heerlijk dat Chanel het zo naar de zin heeft bij jullie, je bent snel gewend aan zo'n lieverdje in huis!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie paspop zeg, een buitenkans. Veel plezier met Chanel.toevallig heeft mijn broer ook een chi tzu, ook zo'n schatje. Ze houdt enorm van knuffelen.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Tijdloos mooi blijven deze bijzondere vondsten. Wat een lieverd die Chanel! Ik vind de naam ook erg mooi. Geniet van je weekend!

    Liefs!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze lijkt wel een beetje dezelfde als die van mij. Ik kocht haar twee jaar geleden in Frankrijk in een klein plaatsje in een nog kleiner brocante winkeltje. Daar waar ze nog niet wisten dat mannequens heel geliefd zijn in Nederland, dus voor een belachelijk lage prijs. Inderdaad wat kun je een leuke brocante sfeer creëren hè, met zo'n madammeke in huis. Prachtig zo bij je luiken.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een PRACHTIG exemplaar Loes,
    en het staat werkelijk fantastisch mooi bij de luiken.
    Vind het heel knap dat je steeds vrij snel kan vinden
    waarnaar je op zoek bent, zo mooi van eenvoud!!!

    En wat las ik, een lief klein huisgenootje, Chanel,
    ohhhhh wat een dot, dat lieve koppie, en dat ene oogje
    tussen al die haartjes, haha zo lief. Daar zullen jullie
    veel van gaan genieten, en heerlijk mee knuffelen.

    Wil je bedanken Loes, voor de lieve steunende reactie's
    op mijn laatste posten..............

    Wens je een heel mooi, liefdevol en gezond 2015 toe.....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie paspop heb je gevonden , ze staat heel mooi tussen haar louvredeurtjes .
    Altijd leuk om eens iets te schrappen van het verlanglijstje .
    En Chanel , wat een leuk hondje , een lieverdje die al snel alle harten verovert.
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Loes, wat fijn dat je zoektocht naar DE paspop eindelijk beloond is met zo'n beauty... en het zijn blijvertjes, dus daar ga je vast nog heel veel stylingplezier van hebben!

    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi is ie zeg! een echt oudje, prachtig
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och, wat een bjoetie is dit Loes! Ik zou willen dat ik er zo eentje tegenkwam.. maar ik blijf zoeken.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!