vrijdag 28 november 2014

Verzilverde eierdopjes.


Je moet er gewoon een keer tegenaan lopen, verzilverde eierdopjes.
Meerdere keren zag ik er wel een of twee staan bij de Kringloopwinkel en zoals ik wel eens meer gezegd heb: geduld is een schone zaak. Gisteren had ik geluk.... er stonden acht verzilverde eierdopjes, heerlijk zwart geworden omdat ze niet gepoetst zijn en dat mag van mij zo blijven.



Manlief naar de dagopvang en ik.... voor nu nog even rustig aan de koffie. maar straks ga ik aan de slag in de keuken. Alles staat klaar om een grote pan (kan wel zeggen: hele grote pan) met snert te maken.
Morgen avond komen de kinderen en onze vrienden en zitten we met dertien personen gezellig rond de (twee aan elkaar geschoven) tafels, te genieten van een lekkere kom met snert.


Wens jullie een heel fijn weekend!


Lieve groet,


Loes








10 opmerkingen:

  1. Wat grappig je eierdopjes. Geniet van je "vrije" dag en morgen van je famile en vrienden.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt allemaal heel gezellig! zo met zijn allen.
    Ik hou ook van zilver maar dat stralend gepoetst, ik ben maar een klein beetje ekster hoor! hahaha
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die eierdopjes, Loes.
    Alleen denk ik dat ik ze zou poetsen. Waarom weet ik niet, maar zilver poetsen heb ik al jong van mijn moeder geleerd. Dus dat hoort zo.....
    Ik wens je een fijne dag en er staat ongetwijfeld een hele lekkere pan soep op tafel morgenavond. Geniet er veel van!

    Liefs. Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als heel gezellig met zoveel mensen aan de snert! Ik wens je een hele fijne avond toe zo samen met allen die je lief zijn: heel bijzonder!
    Geniet er van.

    groet Trijnie.
    o, ja.....je eierdopjes: niet poetsen hoor, ze zijn zo veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie eierdopjes !
    Dus jullie gaan een gezellige ouderwetse avond tegemoet,
    met een pan snert.
    Ik wens je alvast erg smakelijk eten toe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je geduld beloond werd. En dan meteen 8 stuks! Voor mij hoeven ze ook niet gepoetst te zijn, het heeft wel wat eigens zo. Juist leuk. Ik zie ook in het midden zo'n mooie strooier!
    Wat gezellig zo met z'n allen lekker aan de snert! Lekker brood erbij...hmmm. Zal wel op zijn nu...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Loes wat loop jij toch altijd tegen leuke vondsten aan bij de kringloopwinkel,zoals nou weer met eierdopjes.
    Staat leuk bij de glazen voorraadpotten,ook ongepoetst ;-)
    Heb een zilverkleurig rekje waar vier eierdopjes opstaan en vier lepeltjes aanhangen wat van opa geweest is,zet het rond Pasen wel een ergens neer met mooie geverfde eitjes als decoratie.
    Mijn zilveren theelepeltjes poets ik wel altijd omdat ik het er anders niet uit vind zien op het schoteltje voor koffie of thee.
    Jou stond vandaag een druk dagje te wachten maar de gasten zullen morgen smullen van de vast lekkere pan erwtensoep.
    Ik wens jullie dan ook smakelijk eten en gezellig na tafelen!!

    Bedankt nog voor je lieve reactie op mijn blog☺

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blij dat Ger erwtensoep ter sprake brengt want ik wist niet wat snert was...
    bij deze dus wel...haha... heb jij geluk gehad wel mooi hoor die eierdopjes,
    volgende week heb ik een weekje verlof en ga ik zeker eens een paar kringwinkels
    bezoeken, het is zo lang geleden het is zo druk op het werk dat ik er maar niet geraak!
    Even gaan snuisteren vind ik zo leuk !!
    héél fijn weekend
    geniet van je bezoek
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als dat geen herfst geluk is......kom soep en genieten van het samenzijn.
    Mooie dopjes zeg....wat een vondst. En zo vind ik ze ook het mooiste...ongepoetst.

    Fijn geniet weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!