woensdag 16 april 2014

Twee oude stenen flessen.



De surprise-party die mijn zoon voor zijn vriendin georganiseerd had, was een groot succes. 
Hier had zij totaal niet op gerekend het was echt een surprise en super gezellig.
-------------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen zondag heb ik met mijn vriendin samen op de rommelmarkt gestaan in de Wormer, het was een gezellig dag en heb nog wat spulletjes verkocht. Natuurlijk heb ik zelf een rondje gelopen om te zien wat er allemaal werd aangeboden en daarbij stuitte ik op deze twee oude flessen van steen.
Ik merk wel aan mijzelf dat ik behoorlijk kieskeurig aan het worden ben en niet met van alles en nog wat naar huis kom, om het later weer weg te doen.


De Artisjok begint al aardig te drogen en krijgt een mooie kleur, leuk voor decoratie en voor mij ook een mooi schilder object.



Ik zie her en der al prachtige paas decoratie voorbij komen, maar eerlijk gezegd ben ik nog helemaal niet in de paasstemming. Vanmorgen mijn gedachten hierover laten gaan en ben tot de conclusie gekomen dat het dit jaar gewoon voorjaarsbloemen worden in de vaas en...... natuurlijk paaseitjes, maar dan van chocolade.

De kinderen komen brunchen en daar zal het niet ontbreken aan een gezellig gedekte tafel met  lekkernijen zoals paasbrood en vers gebakken croissantjes en niet te vergeten de 'gekookte eieren'.
Voor de rest van het paasweekend sta ik met de schuurmachine in de hand om een tafelblad en de sidetable te schuren. 

De sidetable vind ik wat aan de donkere kant, dus wil ik hem schuren, ik heb al een klein stukje met de hand gedaan en er komt een prachtige houtkleur tevoorschijn.


Lieve allemaal ik wens jullie een heel gezellig en gezegende Pasen.


Lieve groet,


Loes






9 opmerkingen:

  1. Fijn dat de suprise-party zo'n succes is geworden. En wij oen ook niet veel met de paasdagen hoor. We gaan heerlijk naar ons boshuisje en net als bij jouw gewoon een gezellige brunche met de familie. Ik wens je fijne dagen toe.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het zo'n mooi feest is geworden!
    En wat een prachtige kruiken heb je daar en met de artisjok een mooi stilleven.
    Ik wens jou en je gezin ook fijne dagen en succes met de klussen. Ik ga het weekend naar familie.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat de suprise-party zo geslaagd was.
    Ik herken dat wel, dat we steeds kieskeurige worden wat we meenemen. We komen in rustiger vaarwater en gaan niet met elke gril mee. Vind ik eigenlijk ook heel rustgevend...Ook met Pasen houden we het lekker onder ons gezinnetje, eitjes verstoppen voor de kinderen, daarna verstoppen zij de eieren voor ons. Zij hebben dan de grootste lol! Altijd heel gezellig.
    Alvast fijne dagen gewenst!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loes, héél leuk dat het verrassingsfeestje geslaagd is, toch best spannend,
    héél mooie kruiken heb…vind ik héél mooi, je artisjok vind ik ook iets hebben
    laat je hem gewoon liggen om te drogen of is er iets aan te pas gekomen ??
    Loes,sedert een tijdje ben ik wat engels servies gaan verzamelen, ik had het
    erover in mijn voorlaatste post, en dat ik nu en dan eens iets erover ga posten !
    Toen ik wat zat te googlen, want bij ons in de buurt is niet zoveel te vinden, dus
    kijk ik af en toe eens op mp, en héél toevallig kwam ik via een foto bij google afbeeldingen
    op een oude post van je terecht zo'n 2jaar geleden denk ik…. heb jij ook eens geluk gehad
    bij de kringwinkel met engels servies ?? rood ?? Verzamel je dat nog of was het eerder een toevallige aankoop?
    fijne dag nog
    geniet van het lentezonnetjes
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn,dat het verrassingsfeestje een echt verrassingsfeestje was.
    En wat een mooie stenen kruiken zijn dat.

    Ook voor jou hele fijne paasdagen toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat het feest zo gezellig is verlopen, daar kunnen zij met veel plezier op terug kijken.

    Je flessen zijn mooi hoor, hier staan soortgelijke exemplaren. Ik ben de laatste maanden ook kieskeuriger geworden, want waar moet je het allemaal laten!

    Ik wens jou en je gezin ook een ontspannen en gezellig paasweekend toe.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi de artisjok !! ...prachtig !!...hele fijne dagen meis.......liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je zoon dat doet en zeker als het zo geslaagd was!
    Mooi spullen, die artisjok is ook prachtig ....
    Voor jou ook een prettig Pasen
    Jilly, Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk te lezen Loes, dat het verrassingsfeestje zo
    groot succes is geweest.
    Erg mooi ook e twee aardewerk pullen die je op de
    kop hebt getikt.

    En die Artisjok is inderdaad een erg mooi
    object om te schilderen.

    Misschien vertel ik je nu iets dat jou al lang bekend is,
    maar binnenkort komt er een PRACHTIGE paarse
    bloem uit de gedroogde artisjok.
    Werkelijk van grote schoonheid. Misschien kan je het
    al een beetje zien aankomen in het hart van de Artisjok.
    Tijdens het droogproces gaat alle vocht uit de schubben
    in de bloemknop zitten, hemels om te zien.

    Wens je een fijn paasweekend toe met
    heel veel gezelligheid.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!