dinsdag 30 augustus 2011

Kunst, antiek, brocante of kitsch?



Van antiek weten we dat het tenminste 100 jaar oud moet zijn en met mensenhanden gemaakt.

Brocante: zijn oude spullen uit vroegere tijden.



Kitsch is een benaming van objecten (onder andere door Immanuel Kant) om kunst te kunnen onderscheiden in hoge of lage kwaliteit kunst. Kitsch wordt dikwijls vereenzelvigd met smakeloos, lelijk en slecht.
[bron: Wikipedia]

Kunst is alles wat door een mens is gemaakt en dat tot doel heeft de menselijke zintuigen en geest te prikkelen door originaliteit en/of schoonheid.                                    [bron: Wikipedia]




Dit schilderij (zonder lijst) heb ik gekocht op Koningendag.
Het is zeker geen antiek en ook geen brocante.


Is het kunst of kitsch?
Het is in ieder geval een replica.

Ik vind het een smakeloos, lelijk en slecht schilderij, die mijn zintuigen en geest prikkelen door de originaliteit en schoonheid.

Met andere woorden: ik vind het schilderij gewoon verschrikkelijk leuk.

Lieve groet,

Loes

8 opmerkingen:

  1. Het is leuk, met mooie kleuren!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal met je eens....wat een plaatje.
    Fijne dag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maakt het uit wat het is, antiek, brocante, kunst of kitsch. Als het je maar aanspreekt en je het mooi of leuk vind. Ik vind je schilderij in ieder geval prachtig! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En daar gaat het toch om wat degene er van vind die hem heeft ....het straalt wat liefs uit ...lieve groet rosita....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het straalt wat saamhorigheid en onschuld van zich af...daar houden we wel van, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loesje!

    Wat leuk dat je de betekenis van de benamingen hebt genoemd.

    Fijne dag!
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het schilderij super schattig!!! maakt niet uit wat het is.
    fijne avond,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kunst en Kitsch liggen vaak heel dicht bij elkaar...maar ik vind jou schilderij wel mooi!

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Kerst.

Wens jullie allemaal  fantastische KERSTDAGEN EN BOVENAL EEN GEZOND     EN  LIEFDEVOL 2018!!!